Previously on.....

Får väl skylla på (eller tacka) coronan för bloggsuget som dök upp från ingenstans idag. Vet inte ens var jag ska börja, det känns konstigt att bara sätta ihop ett vanligt inlägg som om inget hade hänt. Så jag känner att jag vill ta en liten recap över vad som har hänt sen sist jag skrev (vilket var för ganska exakt 3 år sen: 19.5.2017).


  • Sommaren 2017 bestod mestadels av bröllopsplanering. Gjorde fina inbjudningskort, vek pappersfåglar med Gigga, spraymålade massa ljusstakar i kopparfärg med mamma. 
  • Sommaren bjöd också på resa till Åland med Benny, Madde o Filip där vi såg bl.a. Basshunter och Otto Knows på RockOff. På vägen hem blev jag överraskad med möhippa så Madde o Gigga drog iväg mig till Tallinn. Såå rolig resa med god mat, oförglömligt goda shottar (som jag är säker på att hade max 2 droppar alkohol i) och klockren karaoke. Tack flickor, glömmer aldrig hur fint ni hadd ordna det här. 
  • I augusti 2017 gifte vi oss, jag och Benny, och vi fick en perfekt kväll tillsammans med familj och vänner. Pyntet blev finare än jag hade drömt om, folk hade ordnat roliga programpunkter och maten var fantastiskt god. Mr & Mrs Sandström tackar alla som var delaktiga. 
  • Ett par dagar efter bröllopet var vi på bröllopsresa till Madeira, Portugal. Så himla fin ö! Vi körde runt i bergen, var på båtutflykt och tittade på valar och delfiner (tack till kompisgänget för den fina överraskningen) och njöt av ledigheten. Rekommenderar alla att uppleva Madeira nån gång i sitt liv, det var väldigt annorlunda i jämförelse med de typiska turistöarna. 
  • Jag blev Sandsundbo tillsammans med Benny och våra kattungar Ice och Skurk. 
  • 2017 var också året då jag planerade min syskon/Lasse-tatuering, vilken blev gjord i November. Efter det har jag också gjort en till tatuering, en boktatuering som jag gjorde i januari i år. Drömmer redan om att göra fler men det går ju alltid några år mellan mina tatueringar så jag har tid att planera. 
  • I februari 2018 fick jag nytt jobb så jag slutade vid Hotel Epoque, böt branch och började jobba på klädbutiken Code. Trivs än i dag så himla bra på mitt jobb (som i huvudsak nu är på firmans andra butik Omako) och har världens bästa kollegor. De är en stor del av mitt liv nu. Återkommer till det. 
  • Upplevde en oförglömlig Lassekonsert i Umeå med Madde (o Frej o Emilia). Det regnade så mycket så precis varenda millimeter av oss var genomvåt när vi kom till hotellet. Bara Lasse som kan få en att tänka att det var en perfekt konsert ändå. 
  • På hösten samma år började Benny studera i Tammerfors så jag var mestadels ensam med katterna hemma i Sandsund. 
  • På våren 2019 var vi till Vuokatti med hela Bennys familj för att fira Bennys pappas 60årsdag. Vi hade hyrt ett stort, fint hus med 6 sovrum nära backen. Vi bowlade, åt god mat som kararna kockade ihop och spelade brädspel. Med facit i hand så här ett år senare hade jag önskat att jag mindes flera detaljer från den här resan. 
  • För sen gjorde livet en oväntad u-sväng, så som livet gör ibland. I juni separerade jag och Benny och jag spenderade i princip hela min semester på soffan. Eftersom jag idag är på ett bra ställe i livet kan jag erkänna att jag sommaren -19 inte alls mådde bra. Ångesten släppte först i November nångång och sen dess har jag bara haft nån enstaka ångestattack. 
  • Har ändå många fina sommarminnen, bl.a Klacken med tjejerna, midsommar, Umeå (kubb och häng på sommarstugan med bästa vännerna får ju en att må bra när som helst!), häng på nyöppnade stället Delhi House, jakobsdagar (tänker då mest kanske på lördagen med Emilia o Gigga hehe, sorry not sorry), venetziansk hos Frej i Bosund, disneykvällar med gamla gänget, Göteborg o bokmässa me Gigga. 
  • Under sommaren höll jag också på med allt som hade med separationen att göra: sökte lägenhet, packat ihop hela mitt liv, tog tillbaka mitt efternamn (på nåt plan har jag nog alltid trott att jag kommer heta Hotta igen), skrev under skilsmässopapper, delat upp allt vi äger. Att Benny och jag fortfarande kommer så bra överens som vi gör har gjort många saker lättare. Måste också ge en liten shout out till kollegorna på jobbet, familjen och mina fina vänner som tog mig igenom många tunga dagar, men kanske allra mest Madde. 
  • 30.8 sov jag min första natt i min nyköpta lägenheten i Östanpå. Det var nervöst att lämna Sandsund, lite för min egen del men också mycket pga katterna men jag älskar mitt hem idag och allt har gått så bra med flytten. Är så tacksam för all hjälp jag fick. 
  • Och jaa, Markus och Lolli gifte sig! Roligaste bröllopet jag någonsin har varit på! 
  • I samma veva började jag också träna på allvar och träningen har hjälp mig extremt mycket i att hitta en ny vardag, ha någonstans att vara när jag inte orkat se på flyttlådorna och i att lära känna mig själv på nytt. Vem jag är idag. 
Och här är vi nu, år 2020, mitt i coronapandemin. Känns konstigt att tänka tillbaka på alla de här händelserna för det blir så tydligt hur mycket som har hänt på bara tre år. Men är också rätt så stolt över hur långt jag har kommit det senaste året mentalt, fysiskt och socialt. Jag känner att många bitar har börjat falla på plats. Nu är läget förstås väldigt speciellt då viruset styr allt man gör. För egen del har det betytt att mitt jobb håller stängt tillsvidare, alltså är jag permitterad. Idag går jag in på tredje veckan och visst kan det ha en del i att jag idag kände att jag behöver skriva av mig. Men så ser livet ut idag och nu när jag har fått allt det här ur systemet kan jag skriva inlägg som berör andra ämnen än mig, mig, mig. Ska knåpa ihop en lista med lite bloggplaner imorgon. Håll ögonen öppna. 

Ta hand om er själva och varandra (på avstånd)! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best of April

Best of August

It doesn't get much better than this