Eurovision 2017 - dag 3

Lördagen jag har väntat på SÅ länge. Har lyssnat på alla låtar både en och sju gånger, analyserat, spelat pengar och planerat matsedel. Jag är redo. Men först den tredje och sista listan över minnen, gissningar och förhoppningar.

Min favoritvinnare någonsin: Jag gillar jättesällan vinnarna men måste väl säga Loreen med Euphoria för älskade den då och det var nytt och fräscht och än idag om jag hör den blir jag glad.
Min favoritlåt någonsin: Harel Skaat - Milim  representerade Israel 2010 och kom på 14 plats. Så obeskrivligt fin. Bonus: Italiens bidrag 2015, Grande Amore. 
Den sämsta låten någonsin: Polen 2014 : We Are Slavic  Mest för scenuppträdandet, kom inte alls ihåg låten men nu när jag lyssnade på den blev mitt svara ännu mera klart. Usch så uselt. Också årets Rumänska bidrag är riktigt dåligt.
Vem jag tror vinner i år: Jag tror att Italien vinner i år av vad jag har hört att folk och olika juryn har gillat.
Vem jag VILL att vinner i år: Italien går riktigt fint för mig för jag älskar deras bidrag och artisten men min favorit i år är Ungerns Origo - Papai Joci  . Jaa eller Portugal ! Det är min mysfavorit.

Önskar er alla en fin lördag och happy ESC-day !

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best of April

Best of August

It doesn't get much better than this