Eurovision 2017 - dag 2

Andra semifinalen i Eurovison Song Contest är på schemat idag och som utlovat kommer här del 2 av min kärleksförklaring till vårens höjdpunkt.

3 favoriter i deltävling 2: Norge, Ungern och Makedonien 
3 sämsta i deltävling 2: Rumänien, San Marino och Litauen
3 självklara att kvalificera sig: Det här var svårt, kan gå hur som helst men jag säger Norge, Malta och Österrike
Min favorit av The Big Six: Italien absolut
Den sämsta av The Big Six: Alla utom Italien och Ukraina tycker jag är riktigt dåliga i år men sämst är väl ändå Tyskland. Glömmer den direkt och den är riktigt tråkig.
Mitt favorit-ESC-minne: Varje år är lika storslaget hemma hos oss. Vi spelar pengar på vinnaren (eller brukar vi göra top3?) och så listar vi också våra favoriter för oss själva. Vi pratar och skrattar och suckar och funderar. Och äter gott såklart. Vi sätter + på de vi tror ska gå vidare och hjärtan på de vi VILL ska gå vidare. Och blir alla lika besvikna när vi inte får med alla vi vill och de där urusla tar deras plats. Så alla år är minnesvärda för mig, inget mer eller mindre. Jag skulle vilja säga att jag minns när Finland vann, hur det kändes och allt sånt men nej det gör jag inte. Jag vet att jag tittade men minns inga känslor precis.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best of April

Best of August

It doesn't get much better than this