Hyvee peesieiste

Så obeskrivligt skönt att vara ledig hela påskhelgen även om jag ligger i bennys soffa med värmedyna på magen och tycker synd om mig själv. Men ikväll ska vi se Fast8 med Madde och Filip vilket gör hela dagen så mycket bättre ! Älskar de filmerna och det gör mig inget att de är lika allihop och rätt så hjärndöda för de är ju så himla underhållande. Musiken är alltid klockren och jag kommer sitta redo med shazam.

En liten side note som inte alls har med det här att göra är min framtida namnbyte. Jag har hela mitt liv sagt att jag inte kommer byta efternamn när jag gifter mig för att jag vill föra vidare mitt kära Hotta som blir allt ovanligare. Men efter ett tag ändrade jag mig helt och hållet och har nu (eller för nåt år sen) bestämt mig för att byta efternamn. Jag har ju ändå två bröder som kan föra vidare namnet och jag vill absolut ha samma namn som min framtida familj. Kanske har det nåt att göra med att vi i min familj har två olika efternamn, även om det aldrig har varit nåt problem alls för mig. Jag och mina bröder har mammas namn och pappa heter Löf. Visst, man får ibland förkara att de inte är gifta och så men somsagt, det har jag aldrig sett som ett problem. Och tack för att ni inte gav oss dubbelnamn. Men nånstans har jag ändå kommit fram till att jag vill sa samma namn som min framtida man. Och att vi istället båda skulle heta Hotta har inte riktigt känts som ett alternativ, Sandström har varit det självklara valet. Även om vi ofta får höra att vi "borde" ta mitt namn. Hur som helst är jag redo att om 4,5 månad bli en del av den galna klanen Sandström.

Glad påsk på det !

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best of April

Best of August

It doesn't get much better than this