13 skäl varför ni borde se den här serien

För er som också läser min bokblogg blir det lite tårta på tårta idag men jag måste tipsa om följande serie åt alla jag kan. 13 reasons why är en Netflix Original serie i 13 delar och för att motivera er kommer här 13 skäl varför ni borde se den. Värt att notera är att jag endast sett 5 avsnitt och avskyr spoilers så allt här nedan är spoilerfritt. 


  1. Musiken är mitt i prick ! Allt från cykelturer i panik till dansmusik på skolans bal.
  2. Snygga Katherine Langford som spelar Hannah och frisyren som jag vill ha.
  3. Den unika historien om en tjej som tar livet av sig och skickar en låda med kassetter åt de 13 personer som är orsakerna till hennes självmord. 
  4. Dylan Minnette och hans snedsmile
  5. Mysteriet hur Tony passar in i bilden.
  6. Nostalgin med kassetterna.
  7. De har en maskeradbal och awesome kostymer! 
  8. High school miljön.
  9. Clay och Hannah jobbar på en biograf och har det allmänt trevligt.
  10. För Gilmore Girls fans; Keiko Agena spelar en lärare på skolan 
  11. (En sista skådispunkt) Kate Walsh om spelar en krossad, desperat mamma.
  12. Trots seriens mörka och svåra tema är den väldigt fin, kärleksfull och rolig.
  13. För att den är viktig! Tänk på vad du säger. Och tro inte på varje rykte du hör. Ord sårar och kan få de absolut värsta konsekvenserna man kan tänka sig. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best of August

Best of April

Previously on.....